2 Haziran 2020 Salı

İşletme 1. Ünite- Business Unit 1 Course Grade

Ünite 1: Yönetim ve Yönetici
Yönetim
   Yönetim Fransızca “Manage” kelimesinden gelmektedir. Anlaşılması ve tanımlanması zor bir kavramdır
ama yönetimin olmadığı yerde karmaşa ve kaos vardır.
Değişik Bakış Açılarına Göre Yönetimin tanımlanması
Yönetim kavramını “önceden belirlenmiş amaçlara ulaşmak için iş birliğini sağlayarak insanların ve
eşyanın verimli, etkili, iktisadi kullanımı doğrultusunda karar verme
Diğer taraftan Yetkinlik açısından yöneticiler, yönetim becerisine sahip, objektif, güvenilir kişilerdir.
Kavramsal nitelikli yöneticiler, çevresi ile ilişikleri bir bütün olarak kavrayabilirler.

Profesyonel Yönetici ve Girişimci

  Profesyonel yöneticiler, yöneticilik işini kazanç sağlamak amacıyla yapan, yöneticilik alanında
ustalaşmış ve uzmanlaşmış kişilerdir. Bu kişiler yöneticilik uğraşının eğitimini almış, deneyim kazanmış
ve bu işin tüm inceliklerini veya açıklarını kavramış, sözü dinlenen kişilerdir. Profesyonel yöneticiler
planlamaya daha fazla zaman ayırırlar, yüksek katma değer yaratan ve işletmenin kurumsal
performansıyla doğrudan ilişkili kararlar alırlar, işletmenin kurumsal stratejilerini ve rekabet stratejilerini
oluştururlar.

Profesyonel yöneticiyi diğer yöneticilerden ayıran en önemli özellikler şunlardır:

• Planlamaya daha çok zaman ayırırlar.
• Yüksek katına değer yaratan ve kurumsal performansla doğrudan ilişkili kararlar verirler.
• İşletmenin kurumsal stratejilerinin ve rekabet stratejilerinin oluşturulmasında söz sahibidirler.
• Yüksek katma değer yaratan işlerle uğraşırlar.
Profesyonel yöneticiler, işletmenin rutin ve günlük acil işleri yapmaktan ziyade geleceğe yönelik önemli
işlerle uğraşırlar. Fakat girişimcinin profesyonel yöneticilere duyduğu güven oranının düşük olması ve
yönetim bakış açısının farklı olmasından dolayı önemli işlerle uğraşmak yerine acil işlerle (örneğin,
müşteri alacaklarını takip etmek gibi) uğraşmak zorunda kalabilmektedirler.

Girişimci

    Girişimci kavramını, sermayesini kar elde etmek amacıyla ortaya koyan ve üretim faktörlerini bir araya
getirerek belirli bir mal ve/veya hizmeti üretmek ve/veya pazarlamak riskini üstlenen kişi olarak
tanımlanmaktadır. Girişimcilerin en önemli özelliği girişimcilik ruhuna sahip olmasıdır. Girişimcinin sahip
olduğu girişimcilik ruhu’nun diğer üretim faktörleri (Toprak, sermaye, emek ve teknolojinin bir araya
getrime özelliği vardır.
Bir kimse yatırdığı sermaye karşılığında kar alıyorsa girişimci, yaptığı işin karşılığında ücret alıyorsa
yöneticidir. Bununla birlikte girişimciyi yöneticiden ayırın üç önemli unsur bulunmaktadır. Bunlar;
• Girişimci kar ve/veya zarar etme riskini yüklenen kişidir,
• Girişimci üretim faktörlerini bulan kişidir,
• Girişimci bulduğu üretim faktörlerini birleştirerek hizmet ihtiyaçlarım karşılamayı düşünen kişidir.
Girişimcinin sahip olması gereken bazı özellikler bulunmaktadır. Bunlar;
• Girişimcinin temel özelliği “kar odaklı” olması,
• Girişimcinin bir diğer önemli özelliği “verimlilik odaklı” olması,
• Girişimcinin bir diğer önemli özelliği de “inovasyon odaklı” olması,
• Girişimcinin önemli özelliklerinden birisi de “stratejik iş ortağı odaklı” olması,
• Girişimcinin “küresel pazar odaklı” olması,
• Girişimcinin “işlem maliyeti odaklı” olmasıdır.
Girişimcilerde bulunması gereken özelliklerle profesyonel yöneticilerde bulunması gereken özellikleri birbirinden ayırmak zordur. Girişimciler profesyonel yöneticilerde bulunan bazı özelliklere, profesyonel yöneticiler de girişimcilerde bulunan bazı özelliklere sahip olabilirler. Bunun en güzel örneği bazı girişimcilerin kendi işletmelerinde yönetici rolünü üstlenerek çalışmalarıdır.
Girişimciliğin özendirilmesi; Devlet bazı teşvik ve vergi avantajları sağlayarak girişimciliği özellikle daha az gelişmiş ve işsizliğin yoğun olduğu bölgelerde desteklemektedir.

İşletme Yönetimi ve Amaçları

  İşletme, "toplumun gereksinme duyduğu ekonomik değer taşıyan mal ve/veya hizmetlerin üretildiği
ve/veya pazarlandığı, kar elde etmek ya da hizmet yaratmak amacıyla liretim faktörlerinin (sermaye,
emek, teknoloji, doğal kaynaklar) bilinçli, uyumlu ve sistemli olarak bir araya getirildiği ekonomik, teknik ve sosyal bir varlıktır". Günlük konuşma dilinde işletme kavramı yerine şirket, firma, fabrika, işyeri, örgüt gibi sözcüklerde kullanılmaktadır. İşletmenin temel fonksiyonları üretmek ve pazarlamaktır. Yönetim tüm işletme genelinde bulunan faaliyettir. İnsan kaynakları, muhasebe, finansman, ar- ge, halka ilişkiler destekleyici fonksiyonlardır. Ayrıca “tedarik" de işleme fonksiyonları arasında yer alabilmektedir. Açık bir sistem olan işletmeler, sürekli olarak faaliyetlerini gerçekleştirirken çevrelerini etkilerler ve çevrelerinden etkilenirler. Bu nedenle, etkiledikleri ve kendilerinin de etkilendiği çevre faktörleriyle karşılıklı ilişki içindedirler. İşletmenin bu açık sisteminin merkezinde üretim süreci vardır. Üretim süreci; işletme yönetiminin, insan kaynağının yardımıyla fiziksel varlıkları kullanması ve girdiler üzerinde şekil değişikliği yaparak bazı çıktılar elde etmesi ve bu süreç içinde geri bildirim mekanizmasının varlığı ile oluşmaktadır. Yukarıdaki tanımdan da anlaşılacağı üzere işletme sürecinde başta işletme yönetimi olmak üzere fiziksel varlıklar ve insan kaynakları aktif rol almaktadır. Bu açık sistemin dış katmanlarını bir işletmenin yakınındaki kamu kamuoyu- tüketiciler, bankalar gibi finansal kurumlan, sendikalar, rakipler işletmenin yakın çevresidir, ulusal çevre ise, ülke içindeki ekonomik çevre, sosyal-kültürel çevre bileşenleridir. Uluslararası hukuk, küresel çevre de uluslararası çevre olmak üzere 3 çevreden oluşmaktadır.

İşletme yönetimi; işletmenin amaçları doğrultusunda kurumsal performansı verimli, etkili ve iktisadi
olarak gerçekleştirebilmek için yapılması gerekli işlerin planlanması, organize edilmesi, yönlendirilmesi, koordinasyonu ve denetlenmesidir. İşletme yönetiminin süreklilik gösteren dinamik bir süreç olduğunu söyleyebiliriz.

İşletme Yönetiminin Amaçları

   İşletme yönetiminin genel amacı, mal ve/veya hizmet üreterek topluma faydalı olmaktır. Genel amacın hemen altında işletmelerin vizyonu bulunmaktadır. Vizyon en temel anlamıyla, “geleceği görebilme, gelecekle ilgili amaç belirleme” olarak tanımlanabilir. Vizyondan sonra işletmenin misyonu gelmektedir. Misyon, vizyona ulaşılmak için atılması gerekli olan adımlardır.
İşletmenin stratejik amaçlan üç tanedir. Bunlar; verimlilik, kârlılık ve büyümedir. Bu amaçların “stratejik amaçlar” olarak adlandırılmasının nedeni işletmede üst düzey yönetiminin belirlediği kurumsal stratejiler ve rekabet stratejileri doğrultusunda gerçekleşmeleridir. Amaçlar hiyerarşisinde stratejik amaçlardan sonra fonksiyonel amaçlar gelmektedir. Fonksiyonel amaçlar, işletmede bulunan her bir fonksiyonun, yani bölümün, işletmenin stratejik amaçlarına uygun şekilde geliştirdiği alt amaçları ifade etmektedir. Bu amaçlar; satış, ve uygulama süreci” olarak tanımlayabiliriz. Tanımdan hareketle yönetimin üç temel özelliği öne çıkmaktadır. Bunlardan birincisi “amaçlara ulaşmak”, İkincisi “verimlilik, etkinlik ve iktisadilik”, üçüncüsü ise “işbirliğinin sağlanmasıdır. Yönetim, amaçlar doğrultusunda insanın (beşeri kaynağın) ve eşyanın (maddi kaynakların) birlikte kullanımın gerektirir.
• Yönetim, çalışanlar ve üretim faktörlerinin verimli iktisadi ve etkin kullanımıdır.
• Yönetim, insanları verimli ve iktisadi çalıştırarak belirlenen amaçlara ulaşmaktır. Yani beri bir
eylemdir.
Pazarlama, üretim, insan kaynakları, araştırma ve geliştirme gibi farklı bölümlerin kendi bölüm
amaçlarıdır ve bütçe ile ifade edilir. Amaçlar hiyerarşisinin son basamağında, fonksiyonel amaçların yani bölüm amaçlarının ilgili bölüm çalışanlarına yüklenmesi (normlar) gelmektedir. Başka deyişle, bütçe hedeflerinin ilgili bölüm çalışanlarına yüklenerek performanslarının saptanabilmesine yardımcı olan davranış standartlarının belirlenmesidir. Bölüm hedeflerinin bölümde çalışanlara yüklenmesi (hedeflere ulaşmada onlardan beklenen katkının somut olarak ortaya konulması) aslında bölüm çalışanlarından beklenilen davranış standartları ve kurallardır.
İşletmenin üst düzey yönetimi vizyon ve misyon doğrultusunda kurumsal stratejiler, rekabet stratejileri ve işletme politikaları aracılığıyla karlılık, büyüme gibi stratejik amaçların gerçekleştirilmesinden, orta düzey yönetimi bütçe aracılığıyla fonksiyonel amaçların gerçekleştirilmesinden ve alt düzey yönetimi de ölçü davranış standartlarından, kuralların uygulanmasından sorumludur.

Yöneticinin Rolleri ve Yetkileri

  Rol, insanların ilişki içinde olduğu bireylerden bekledikleri kanıksanmış dayanışlardır. Rol kavramı
genellikle statüye (bak ve görevler toplamına) bağlıdır ve insanlar yaşamları boyunca çeşitli statüler
üstlendikleri için bunlara uygun roller oynamaktadırlar. Örneğin; bir orta düzey yöneticisi doğrudan bağlı olduğu üst düzey yöneticisine “ast”, kendisine bağlı olarak çalışanlara “üst” rolünü üstlenecektir. Diğer bölüm yöneticilerine karşı “iş arkadaşı" rolünü üstlenecek ve onlara danışmanlık (bilgi alışverişti) hizmet verecektir.
Yöneticilik işi, üç temel grupta sınıflandırabileceğimiz on farklı role ayrılarak incelenebilir.

1. Bireylerarası Rolü

• Temsilcilik rolü: Bu rol ile yönetici; dışarıda, çalıştığı işletmeyi statüsüne ve yetkilerine
dayanarak çeşitli törenlerde ve özel günlerde temsil eder.
• Liderlik rolü: Yönetici ile çalışan arasındaki ilişkiyi tanımlar. Yöneticiler, astları için yüksek
performans sergileyebilecekleri çalışma koşullarını yaratmaktan sorumludurlar.
• İlişki rolü: Bu rolde yönetici kendi çalışma arkadaşları ve örgüt dışındaki kişiler arasında yer
alarak bilgi kaynakları oluşturmakta ve iletişim merkezi görevini üstlenmektedir.

2. Bilgi Rolü

• Gözlemci rolü: Yönetici, işletmenin gerçek kurumsal performansını değerlendirebilmek için farklı
kaynaklardan bilgiye ulaşmaya çalışır ve bilgi toplar.
• Yayma / Duyurma rolü: Yönetici; dış kaynaklı bilgi, görüş ve düşünceleri işletmenin bünyesine
taşır ve dağıtır.
• Sözcülük rolü: Yöneticinin işletmenin faaliyetleri, politikaları ve planlarıyla ilgili olarak dışarıdaki
kişi ve kurumlara bilgi ve açıklamalarda bulunma rolü ile ilgilidir.
3. Karar Verme Rolü
• Girişimci rolü: Bu rolde yönetici, örgüt içinde bir değişimi başlatma, yeni bir iş kurma kararı
verme, kurumsal performansı yükseltecek faaliyetleri tanımlama görevini üstlenmektedir.
• Sorun çözen rolü: Bu rolde yönetici, ortaya çıkan beklenmedik çatışmalara ve anlaşmazlıklara
çözüm getirmek zorundadır.
• Kaynak bulan rolü: Yönetici, amaçlar doğrultusunda kaynakların nerede ve nasıl kullanılacağına
karar verir.
• Müzakereci rolü: Yönetici, işletme adına üçüncü şahıslar ve kurumlarla satın alma, satış, toplu
sözleşmenin bağıtlanması gibi konularda müzakere masasına oturur.
Yöneticinin Yetkileri
Yetki; yöneticinin karar verme, emir verme ve kaynak tahsisinde sahip olduğu resmi ve yasal haklardır.
Örgütlerde yetki, üç türde karşımıza çıkmaktadır. Bunlar; hat, kurmay ve fonksiyonel yetkidir.
Hat yetki: ast’la üst arasındaki ilişkidir. Komuta yetkisi, hiyerarşik yetki olarak da adlandırılmaktadır. Hat yetkisi örgüt şemasında görüldüğü gibi, yukarıdan aşağıya doğru ilerlemektedir. Örneğin, muhasebe müdürüne bağlı olarak çalışan maliyet muhasebesi şefi ile muhasebe müdürü arasında hat yetki bulunmaktadır.
Fonksiyonel yetki: yöneticilerin, başka bölümlerdeki çalışanlar tarafından gerçekleştirilen, ancak kendi bölümlerinin uzmanlık alanına giren özel çalışma konuları hakkında, başka bir bölüm çalışanına emir verip iş istemelerine olanak tanıyan yetki türüdür.
Örneğin, satış müdürünün muhasebe müdürünün altındaki maliyet muhasebesi elemanından bir ürünün birim maliyetine dair bilgi isteyebilmesini sağlayan yetki fonksiyonel yetkidir.
Kurmay yetki: kendi uzmanlık konularında yardım, öneri ve danışmanlık yapan yöneticilerin sahip olduğu yetki türüdür. Danışma yetkisi olarak da adlandırılır. Bazı işler için, yöneticinin fazla zamanını aldıkları ve işin teknik kapsamının geniş olması nedeniyle, danışmandan yararlanılır.
Bazı işleri de, uygulamadan sorumlu olan ast'lara bırakmak sakıncalı olabilir. Buna örnek olarak denetim (audit) işini verebiliriz. Günümüzde IT teknolojileri kullanımı (SAP), insan kaynakları., bağımsız laboratuvar incelemeleri, sosyal güvenlik mevzuat» gibi pek çok konuda danışmanlık hizmeti satın alan işletmeler önemli maliyet kazançları sağlamaktadırlar.
• Yönetim planlama, örgütleme, yöneltme, koordinasyon ve denetim unsurları yardımıyla eldeki
kaynakların verimli, etkili ve iktisadi bir şeklide kullanılarak belirli faaliyetlerin gerçekleştirilmesidir.
Yönetim eldeki bilgilerin planlaması ile başlar ve son aşamada örgütteki kişiler arasında yetki ilişkilerinin kurulması ile devam eder. Koordinasyon ile gerçekleşmesini kontrol eder ve bilgiler geri besleme ile sürece dahil olur.

Yönetimin Öğeleri (İşlevleri)

Yönetimin 5 temel öğeleri bulunmaktadır. Bunlar;

• Planlama: Planlama aşamasında ne, nerede, ne zaman, nasıl ve niçin sorularına cevap
aranmaktadır.
• Örgütleme: İşlerin kimler tarafından, ne kadar yetkiyle ve hangi fiziksel ortamda olacağının
belirlenmesidir.
• Yöneltme: Astlara verilen işlerin faaliyete geçirmekle ilgilidir.
• Koordinasyon: Gerçekleştirilen tüm faaliyetlerin birbirini takip edecek, tamamlayacak ve
bütünleyecek şekilde olmasıdır.
• Kontrol: İşletmenin elde ettiği sonuçlar ile planlanan sonuçların karşılaştırılmasıdır.

Yönetimin Özellikleri
Yönetimin başta gelen özelliği amacının belirlenmesi ve bu amaç doğrultusunda çalışanlar ile iş birliğinin sağlanmasıdır. Ayrıca, çalışanların bireysel amaçlarının işletmenin amaçların ile uyumlaştırılmasıdır. Böylece yönetim sürecinde görev alanların ast-üst, yöneten ve yönetilen, memur-amir gibi sosyal statü içine girmektedirler. Yönetimin diğer özelliği ise, amaçların doğru gerçekleşmesi için kaynakların doğru ve verimli kullanılmasıdır.

Yönetici
Yönetici, yönetme gücünü elinde bulunduran ve yasalara, kurallara ya da belli koşullara uygun biçimde
çalışmayı sağlayan kişi olarak tanımlayabiliriz. Aynı zamanda yönetici, işletmenin kaynaklarını
planlayan, örgütleyen, koordine eden ve denetleyen özellikleriyle işletmenin dinamik halde olmasını
sağlayan ve tüm bunların sorumluluğunu üstlenen kişidir. İşletmelerin gerekliliği ve yöneticinin
vasıflarından kaynaklanan yönetici sınıflandırmaları ortaya çıkmıştır. Bunlar;
• Sorumlulukları açısından yöneticiler: Genel yönetici, fonksiyonel yönetici, proje yöneticisi.
• Hiyerarşik açıdan yöneticiler: Üst, orta ve alt düzey yöneticiler
• Nitelikleri açısından yöneticiler: Hümanist, vicdanlı ve ambisyon (hırslı) sahibi yöneticiler.
• Yetkinlikleri açısından yöneticiler: Kavramsal, beşerî ve teknik yetkinliklere sahip yöneticiler.
Hiyerarşik açıdan Yöneticileri üst, orta ve alt sınıf olarak sınıflandırılır. Üst düzey yöneticiler,
işletmenin tümünden sorumludurlar ve aldıkları kararlar ile işletmeyi bağlarlar. Genel müdür ve
yardımcıları gibi yöneticiler üst düzey yöneticilerdir. Orta düzey yöneticiler ise işleme içi koordinasyonu sağlarlar ve alt ile üst arası köprü görevi yaparlar. Muhasebe müdürü, insan kaynakları gibi görevleri üstelenirler. Alt düzey yöneticiler ise günlük işlerden sorumludurlar ve çalışanların verimli çalışmalarını kontrol ederler. Şef düzeyendeki yöneticilerdir.
Nitelikleri açısından yöneticiler, hümanist niteliklere sahip yöneltecilerdir. Bencillik, çıkarcılık ve
fevrilik gibi insanın doğuştan gelen özelliklerinden sıyrılmış, akılcı, sezgi gücü yüksek ve yaratıcı
yöneticilerdir. Vicdan sahibi yöneticiler ise, nefis muhasebesi yaparlar ve duygu ile akıl arasında denge kurarlar. Ambisyon sahibi yöneticiler ise iş disipline yüksek motive olmuş, ikna sahibi yöneticilerdir.



 management and manager

Management
Management comes from the French word “Manage”. It is a difficult concept to understand and define
but where there is no administration, there is chaos and chaos.
Defining management according to different perspectives
The concept of management “ensures the cooperation of people to achieve predetermined objectives and
decision making according to efficient, effective and economical use of goods
On the other hand, in terms of competence, managers are objective, reliable people with management skills.
Conceptually qualified managers can comprehend the relations with their environment as a whole.
Professional manager and entrepreneur
Professional managers, who do the job of manager for profit, in the field of management
they are skilled and specialized. These people have been trained and experienced in the field of management.
and it is they who have understood all the subtleties or vulnerabilities of this work, and who are listened to. Professional managers
they devote more time to planning, creating high added value and enterprise
make decisions directly related to performance, business's corporate strategies and Competitive Strategies
form.
The most important features that distinguish a professional manager from other managers are::
* They devote more time to planning.
* Make decisions that create high value and are directly related to corporate performance.
* They have a role in the establishment of corporate strategies and Competitive Strategies of the enterprise.
* They are engaged in high value-added work.
Professional managers are important for the future rather than doing the business's routine and day-to-day emergency work
things have going for them. But the entrepreneur's confidence in professional managers is low and
because the management perspective is different, instead of dealing with important work, it is important to do urgent work (e.g.,
they may have to deal with (such as following customer receivables).
Initiative
The concept of the entrepreneur, capital for the purpose of profit and production factors put together
as the person who assumes the risk of producing and/or marketing a particular product and/or service by bringing
it is described. The most important characteristic of entrepreneurs is that they have an entrepreneurial spirit. Entrepreneur's possession
the spirit of entrepreneurship is a combination of other factors of production (Land, capital, labor and technology
it has the getrime property.
If a person receives a profit in return for the capital he has invested, the entrepreneur receives a fee in return for his work.
he's the manager. However, there are three important elements that separate the entrepreneur from the manager. These;The entrepreneur is the person who is burdened with the risk of profit and/or loss,
* Entrepreneur is the person who finds the factors of production,
* The entrepreneur is the person who thinks to meet my service needs by combining the production factors he finds.
There are some features that the entrepreneur should have. These;
* The main feature of the entrepreneur is "profit oriented",
* Another important feature of the entrepreneur is "efficiency oriented",
* Another important feature of the entrepreneur is that he is “innovation oriented” ,
* One of the important features of the entrepreneur is "strategic partner-oriented",
* The entrepreneur should be” global Sunday oriented",
* The entrepreneur is "transaction cost oriented".
Features that should be found in entrepreneurs and features that should be found in professional managers
it is difficult to distinguish from each other. Entrepreneurs have some characteristics found in professional managers, professional
managers may also have some characteristics found in entrepreneurs. Some of the finest examples of this
it is the work of entrepreneurs taking on the role of managers in their own businesses.
Encouragement of entrepreneurship; the state provides some incentives and tax advantages, especially more entrepreneurship
it supports underdeveloped and jobless areas.
Business Management and purpose
"The production of goods and/or services of economic value that society needs
and / or marketing, profit or service for the purpose of creating liretim factors (capital,
Labor, technology, natural resources) are brought together in a conscious, harmonious and systematic way, economic, technical
and it is a social entity". Company, firm, factory, workplace, organization instead of the concept of business in everyday colloquial language
it is used in words such as. The main functions of the business are to produce and marketing. Administration
it is the activity found throughout the enterprise. Human resources, accounting, finance, R & D, public relations
are supporting functions. In addition," procurement " can also be among the processing functions.
Businesses with an open system constantly influence their environment while carrying out their activities, and
they are influenced by their environment. Therefore, it is with environmental factors that they affect and themselves are also affected by
they are in a mutual relationship. At the heart of this open system of business is the manufacturing process. Production process;
business management, using physical assets with the help of human resources and shape on inputs
by obtaining some outputs by making the change and by the presence of feedback mechanism in this process
composed. As can be understood from the above definition, in the process of Business Management in the first place
physical assets and human resources are actively involved. The outer layers of this open system
public opinion near a business-consumers, financial institutions such as banks, unions,
competitors are the immediate environment of the enterprise, while the national environment, the economic environment within the country, the social-cultural environment
components are. International law, from 3 circles, including the international environment in the global environment
composed. Business management; corporate performance in line with the objectives of the business is efficient, effective and economical
planning, organizing and directing the necessary works to be realized as,
coordination and supervision. Business management is a continuous dynamic process
we can say.
Aim Of Business Management
The general purpose of business management is to benefit society by producing goods and/or services. General purpose
just below it is the vision of businesses. Vision in its most basic sense, " to be able to see the future,
it can be defined as” determining the purpose for the future." After the vision comes the mission of the enterprise.
The mission is the steps that must be taken to achieve the vision.
The strategic purpose of the enterprise is three. These are productivity, profitability and growth. These objectives “strategic
the reason for the so-called” objectives " is the corporate strategies determined by the senior management in the enterprise.
and their realization in line with Competitive Strategies. Strategic objectives in the hierarchy of objectives
then comes functional purposes. Functional purposes, every function in the business,
in other words, it refers to the sub-objectives developed by the department in accordance with the strategic objectives of the business. This
objectives; sales, and implementation process can be defined as". Three basic principles of management based on the definition
the feature stands out. The first of these is "achieving the goals", the second is "productivity, efficiency and economics"”,
the third is " the establishment of cooperation. Management, in accordance with the objectives of the human (human resource) and
requires the co-use of goods (material resources).
* Management is the efficient economic and effective use of employees and production factors.
* Management is to achieve the objectives determined by making people work efficiently and economically. So since a
where the action is.
Own departments of different departments such as marketing, production, Human Resources, Research and development
their purpose is and is expressed by budget. In the last step of the hierarchy of objectives, functional objectives, i.e.
loading of the objectives of the department to the employees of the relevant department (norms) comes from. In other words, the budget
to help determine the performance of the targets by loading them into the relevant department employees
it is the setting of standards of conduct. Loading departmental targets to employees in the department (targets)
in fact, the employees of the Department)
what is expected are standards and rules of conduct.
Corporate strategies in line with vision and mission, Competitive Strategies
and from the realization of strategic objectives such as profitability and growth through business policies, medium
level management from accomplishing functional objectives through budget and lower level managementsee also
the measure is responsible for the standards of conduct and the implementation of the rules.
Roles and powers of the administrator
The role is the kind of Bloodstained solidarity that people expect from the individuals they are in a relationship with. Role concept
it is often dependent on Status (see and sum of tasks), and people have various statuses throughout their lives
they play appropriate roles for what they undertake. For example; a mid-level manager is directly connected
he will assume the role of “subordinate” to his senior manager and “superior” to the employees who depend on him. Another
he will take on the role of “co-worker" against department managers and counsel them (exchange of Information) Service
will give.
Management work can be divided into ten different roles which we can classify in three basic groups.
1. Interpersonal Role
* Representative role: with this role, the manager; outside, to the status and powers of the business where he works
based on represents at various ceremonies and special occasions.
* Leadership role: defines the relationship between manager and employee. High for managers, subordinates
they are responsible for creating the working conditions in which they can perform.
* Relationship role: in this role the manager is placed between his or her colleagues and people outside the organization
it creates information resources and acts as a communication center.
2. Information Role
* Observer role: the manager differs to evaluate the actual corporate performance of the enterprise
it tries to reach information from sources and collects information.
* Disseminating / announcing role: Manager; outsourced information, opinions and thoughts to the body of the enterprise
carries and distributes.
* Role as spokesperson: outside the director's office in relation to the business's activities, policies and plans
it relates to the role of providing information and disclosures to individuals and institutions.
3. Decision-Making Role
* Entrepreneur role: the manager in this role, the decision to initiate a change within the organization, to start a new business
verme has the task of defining activities that will improve corporate performance.
* Problem solver role: administrator in this role, resulting in unexpected conflicts and disputes
he has to come up with a solution.
* Resource Finder role: Administrator, where and how to use resources for purposes
he decides.
* Negotiator role: Manager, purchasing, selling, collective with third parties and institutions on behalf of the enterprise
he sits at the negotiating table on issues such as The Binding of the convention.
Powers Of The Administrator
Authority is the official and legal rights of the administrator in decision making, order making and resource allocation.
There are three types of authority in organizations. These are lines, staff and functional authority.
Line Authority: the relationship between the AST and the top. Command authority is also called hierarchical authority. Line
his authority runs from top to bottom, as seen in the organization chart. For example, accounting
line authority between the Chief Accounting Officer and the Chief Accounting Officer who works under the direction of the director
is available.
Functional authority: performed by managers, employees in other departments, but not their own
orders to another department employee about specific work subjects that fall within the area of expertise of their department
it's the kind of authority that allows them to give and ask for jobs.
For example, a product from the cost accounting element of the sales manager under the accounting manager
functional authority is the authority that allows it to request information on unit cost.
Staff authority: owned by managers who help, advise and advise on their own expertise issues
it is a type of authority. Also called Advisory Authority. For some jobs, they take up much of the manager's time
and because of the wide technical scope of the work, the consultant is benefited.
It may also be inconvenient to leave some work to asts who are responsible for the practice. An example of this is control
we can give him the audit job. Today, the use of IT technologies (SAP), human resources., independent
purchasing consulting services on many issues such as" laboratory reviews, social security legislation"
businesses make significant cost gains.
* Management planning, organizing, directing, coordination and control elements with the help of the available
it is the realization of certain activities by using resources in an efficient, effective and economical way.
Management begins with the planning of the information at hand and in the final stage of the relationship of authority between the persons in the organization
it continues with the establishment. Controls the realization by coordination and information by feedback
you will be involved in the process.
Elements (Functions) Of Management)
There are 5 basic elements of management. These;
* Planning: answer the questions of what, where, when, how and why during the planning phase
are being sought.
* Organization: By Whom, with what authority and in what physical environment the work will be
is the determination.
* Orientation: it is about putting the work given to subordinates into operation.
* Coordination: all activities performed will follow each other, complete and
that's the way to complement it.
* Control: comparing the results obtained by the enterprise with the planned results.
Characteristics Of Management
The main characteristic of management is the determination of its purpose and cooperation with the employees for this purpose.
to provide. It is also the alignment of the individual objectives of the employees with the objectives of the enterprise.
Thus, the social status of the officers in the administration process such as subordinate-superior, managing and Managing, Officer-Supervisor
they are entering into.
The other feature of management is that resources are accurate and efficient in order to achieve goals correctly
is the use of.
Manager
The administrator has the power to govern and in accordance with laws, rules or certain conditions
we can identify as the person who provided the work. Also Manager, sources of the enterprise
planning, organizing, coordinating and supervising features of the enterprise to be dynamic
it is the person who provides and takes responsibility for all of this. Necessity of enterprises and manager
executive classifications arising from their qualifications have emerged. These;
* Managers in terms of responsibilities: general manager, Functional Manager, Project Manager.
* Hierarchical managers: upper, middle and lower level managers
* Managers in terms of qualifications: humanist, conscientious and ambitious managers.
* Managers in terms of competencies: managers with conceptual, human and technical competencies.
In hierarchical terms, managers are classified as upper, middle, and lower classes. Senior executives,
they are responsible for the whole of the business and connect the business with the decisions they make. General manager and
managers like his assistants are senior managers. In-process coordination of mid-level managers
they provide and serve as bridges between the bottom and the top. Duties such as Accounting Manager, Human Resources
they push on. The lower level managers are responsible for the day-to-day work and the efficient work of the employees
my check-in. They're chief executives.
In terms of their qualifications, managers are mentors with humanistic qualities. Selfishness, self-interest, and
human innate features such as impulsiveness stripped, rational, high intuition and creative
they're managers. Managers with conscience, on the other hand, do exquisite accounting and balance between emotion and reason.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Disqus Shortname

Comments system